5x Gezonde tussendoortjes om mee te nemen!

Gezonde tussendoortjes
Gezonde tussendoortjes
om mee te nemen zijn dé oplossing voor iedereen die graag wat gezonder wilt eten. Vaak lukt het wel om gezond te ontbijten, lunchen en ook ’s avonds gezond te dineren, maar de valkuilen zitten in die momenten daar tussen. Een gezond tussendoortje in je tas kan er zomaar voor zorgen dat je die ongezonde verleidingen kunt weerstaan!

1. Rauwe noten

Rauwe, ongebrande en ongezouten noten en zaden zijn ontzettend gezond. Wat mij betreft ook nog eens super lekker. Let wel op, niet meer dan ongeveer een handje per dag, want ze zitten wel vol (gezonde!) calorieën. Het voordeel van de noten is dat je maar heel weinig noten nodig hebt voor een voldaan gevoel. In de supermarkt vind je tegenwoordig ook kant en klaar zakjes met gemengde noten, die je zo in je tas kunt stoppen voor onderweg.

2. Rauwe groentjes

Groentes doen het altijd wel goed. Lekker knabbelen onderweg. Mijn favorieten zijn makkelijk mee te nemen groentes, zoals komkommers, cherry tomaten en worteltjes. Wil je wat pittigers? Denk dan eens een keer aan radijsjes. Even goed wassen en drogen en stop ze dan in zakje om mee te nemen.

3. Fruit

Om mee te nemen kun je het beste gaan voor fruit waar je geen bestek voor nodig hebt. Denk hierbij aan appels, druiven, peren, bananen, frambozen, blauwe bessen en mandarijnen. Wil je jouw appel van tevoren in partjes snijden? Sprenkel er dan wat citroensap overheen, dan wordt hij niet zo bruin.

4. Gedroogd fruit

Ben jij echt van de zoetigheid? Dan is gedroogd fruit misschien wel wat voor jou. Klein, makkelijk mee te nemen in je tas en vaak lekker zoet. Let er wel op dat er geen extra suikers of siropen zijn toegevoegd aan het fruit. Het zal je verbazen hoe vaak dit gebeurt.

5. Mais- of rijstwafels (eventueel met hummus)

Rijstwafels zijn lekker en wegen ook nog eens bijna niks. Erg makkelijk dus om mee te nemen. Aangezien ze uit niet veel meer dan gepofte rijst bestaan, bevatten ze zeer weinig voedingswaarde. Toch vullen ze wel als je net even trek hebt. Naast rijstwafels bestaan er tegenwoordig ook wafels op basis van mais. Ze zijn dunner en de smaak doet mij heel erg aan popcorn denken. Jum!

Heeft dit lijstje geholpen of heb jij nog tips voor gezonde tussendoortjes om mee te nemen? Ik ben heel benieuwd!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *